Noua ta maşină este gata pentru prima calatorie. In timp ce ii admiri vopseaua strălucitoare şi inhalezi mirosul noului automobil, gandeste-te ce lucruri esentiale trebuie sa ştii inainte de a porni la drum, cum trebuie sa procedezi cand franezi cu o maşină nouă şi ce altceva trebuie să iei în considerare? Ghidul nostru isi propune sa răspunda la aceste intrebari şi la multe altele.

Ai finalizat procesul de cumpărare a unei mașini noi și vehiculul dvs. este în sfârșit pe aleea din fata casei tale. Dar, înainte de a te urca in el, a-ti pune centura și a calca acceleratia pentru prima dată; există câteva lucruri pe care trebuie să le iei în considerare. Experții noștri BMW ti-au pregatit cateva răspunsuri și sfaturi importante despre noua mașină - și vor explica de ce nu mai ai nevoie să schimbați uleiul de motor după primele 1.000 de mile. Indicații speciale se aplică modelelor BMW i și M; cei care detin aceste modele vor primi detaliile specific de la dealerul lor.

LISTA DE CU LUCRURI DE BIFAT

Înainte de primul drum în noua ta mașină

Descarca aici

1

"Faceti cunostinta": familiarizarea cu noua ta mașină.

În orice maşină ar trebui să poti identifica cu ușurință indicatoarele de semnalizare și claxonul. Cu toate acestea, multe componente și caracteristici diferă de la un producător la altul și de la o generație de vehicule la alta. De aceea, trebuie să iti faci timp să descoperi noutăţile mașinii pe care tocmai ai achiziţionat-o. Manualul de proprietar poate fi de mare ajutor. Iti va oferi răspunsuri la toate întrebările relevante.

Ţine minte că familiarizarea cu noua ta mașină nu este doar o chestiune de confort - este, de asemenea, vitală din motive de siguranță. Congestionarea traficului, un blocaj de trafic șau o urgenta pot să apară oricând - dar unde gasesti butonul pentru luminile de avertizare? Pentru a evita apariţia unor astfel de probleme, trebuie să știi unde să găsesti cele mai importante comenzi şi dotări ale mașinii tale. Acestea includ butonul pentru încălzirea lunetei, vesta reflectorizanta, triunghiul reflectorizant și trusa de prim ajutor, comezile pentru reglarea tracţiunii şi a sistemelor de asistenţă pentru şofer.

Aşadar, înainte de a porni la drum, ar trebui să știi răspunsurile la următoarele întrebări:

  • Unde și cum reîncarci lichidele precum: combustibilul, uleiul de motor, lichidul ștergătorului de parbriz, lichidul de răcire a motorului sau AdBlue, acolo unde se aplică?
  • Unde găsesti specificațiile pentru presiunea recomandată în anvelope?
  • Unde se află roata de rezervă, cricul și setul de unelte specifice?
  • Cum funcţionează sistemele de asistență pentru șofer în noua ta mașină?

“Siguranța maximă depinde de poziția corectă a scaunului şoferului.”

Peer-Oliver Wagner

Head of Ergonomics la BMW

2

Poziția scaunului și alte ajustări: configurarea noului automobil.

De fapt, o postura confortabilă iti va da intotdeauna un plus de siguranta. Acest lucru se datorează faptului că șederea în spatele volanului într-o poziție tensionată sau strâmtă poate afecta concentrarea ta, odata cu disconfortul creat. Prin urmare, trebuie să vă familiarizați cat mai bine cu opțiunile de configurare pentru scaunele din mașină.

Iata cum poti identifica a poziția optima a scaunului:

Setezi distanța de la scaun la pedale astfel încât genunchii să fie ușor îndoiți atunci când apesi frâna sau ambreiajul.

Privirea pe sosea: selecteaza o înălțime a scaunului care iti oferă o bună vedere a drumului și a instrumentelor de la bord.

Aseaza-te bine, nu prea inclinat sau in lateral: configureaza scaunul într-un mod care iti permite să stai intr-o pozitie cât se poate de verticală. Acest lucru iti va ține capul aproape de tetiera și umerii în contact cu spătarul, si astfel nu vei fi nevoit să iti întinzi brațele prea mult spre volan.

Este important să pastrezi o distanță de aproximativ 12 cm între volan și piept. Acest lucru lasă suficient spațiu pentru ca airbagul să se umfle cum trebuie în cazul unui scenariu nefericit. Vei identifica cea mai bună poziție posibilă, din perspectivă de siguranță, atunci când încheietura mâinii se poate sprijini pe marginea superioară a volanului, în timp ce umerii se ating de spătar, iar cotul este usor flexat. Când conduceți, mâinile trebuie să rămână în permanență pe volan, în mod ideal în poziția orelor 3 și 9.

Nu uita si de poziția tetierei: în mod ideal, marginea superioară trebuie aliniată cu vârful urechilor, în timp ce capul trebuie să rămână cât mai aproape posibil de tetieră - cu condiția să poti întoarce privirea peste umăr.

În cele din urmă, seteaza poziția oglinzilor laterale și a oglinzii retrovizoare în funcție de poziția scaunului soferului si a ta, la volan. Ar trebui să fie relativ ușor sa poti determina dimensiunile mașinii tale din ceea ce poți vedea în oglinzile laterale. În același timp, ar trebui să poți acoperi cu vederea cât mai mult spațiu în jurul mașinii, cu linia orizontului plasata la jumătatea oglinzii. Asigura-te că memorezi eventualele unghiuri moarte (blid spots).

Nu uita să optimizezi setările după primii zeci de kilometric parcursi, deoarece doar asa vei afla ce trebuie schimbat atunci când conduci în condiții de trafic reale.

Alte setări utile includ funcția de memorie încorporată într-un număr de dispositive, inclusiv in scaune. Introdu adresa ta de domiciliu în sistemul de navigație. Conecteaza telefonul mobil la sistemul multimedia și salveaza-l ca preferat în setările tale. De asemenea, poți salva temperatura preferată în sistemul de climatizare. În cele din urmă, configureaza sistemele de asistență a șoferului pentru a se potrivi nevoilor tale. Odată cu activarea alertei de coliziune, de exemplu, poți configura nivelul de sensibilitate la care sistemul va răspunde.

3

De la ochelari de soare la lanțuri de zăpadă: cele mai importante accesorii

Triunghiul reflectorizant și trusa de prim ajutor trebuie să fie întotdeauna la bordul fiecărei mașini noi, precum și o vesta de siguranță/refelctorizanta pentru fiecare pasager.

De asemenea, trebuie să tii minte că ai la indemana doua alțe lucruri foarte utile. În primul rând, trebuie să ai întotdeauna o pereche de ochelari de soare depozitata intr-o zona ușor accesibila, fie în torpedo, fie într-unul din celelalte compartimente. Când soarele este la un unghi scăzut, acesta poate străluci direct din fata ta și te poate orbi, fenomen care a provocat nenumărate accidente. In astfel de situatii este bine sa ii utilizezi.

Pentru o priza mai buna a volanului si, de ce nu, un plus de stil, poti adauga si o pereche de manusi de condus in kit-ul masinii tale.

În al doilea rând, un răzuitor / o racleta de gheață poate fi vitala pentru a-ti oferi o vizibilitate buna. Dacă circuli, după o noapte geroasa, cu parbrizul încă înghețat, nu este doar periculos, ci poate fi și costisitor. În Germania, de exemplu, poți fi amendat cu 10 euro pentru astfel de practici.

 

Când conduci pe zăpadă și gheață, ar trebui vă gândiți și la următoarele extras:

  • Lanțuri pentru zăpadă, în special pentru calatorii in zone montane.
  • Cabluri de incarcare, împreună cu mănuși, în cazul în care ai o baterie epuizata.
  • Un bidon de rezervă cu antigel pentru sistemul de spălare a parbrizului.
  • În zăpadă excesivă, iti recomandăm să iei la tine si o lopată. In cazul în care ramai inzăpezit, vei avea nevoie de ea pentru a scoate mașina din locul de parcare acoperit de zăpadă. O pătură de lână și un termos vor fi mereu utile, în cazul în care te afli într-o zona mai izolată.

“Evita depășirea limitelor mașinii pentru primii câtiva zeci de kilometri – Aceasta masura se aplică pentru binele motorului, transmisiei, frânelor, anvelopelor și elementelor suplimentare.”

Torben Flenner

Team Leader Vehicle Delivery, BMW Welt

4

Metoda potrivită pentru a frana cu un automobil nou.

Mulți șoferi se întreabă dacă procesul de franare la o mașină nouă necesita încă o atentie speciala sau această practică a fost înlocuită de progresele tehnologice. Răspunsul? Da și nu...

 

Utilizarea franei de motor a fost o procedură standard pentru mașinile noi. Și totuși trebuie să evitați să rulați motorul la turatii ridicate pentru primii 2000 de kilometri. Experții recomandă un maxim de 3.500 rpm și 150 km/h la modele diesel și 4.500 rpm și 170 km/h la modelele cu benzina. Acest lucru va oferi motorului și transmisiei timp suficient pentru a se adapta si ajusta reciproc. Odată ce ai atins marcajul de 2000 de kilometri, poți crește treptat viteza și turatiile motorului. În special, evita să suprasoliciti motorul cand este rece. Acest lucru se aplica si pentru situatiile de franare brusca cu o mașină nouă, abia pornita. De asemenea, nu opri niciodată brusc un motor care a funcționat in sarcina timp indelungat. Permite-i să se răcească, conducând câtiva kilometri într-un ritm ușor.

În timpul franarii cu o masina noua, ia în considerare următoarele sfaturi:

  • Pentru primii 350 de kilometri, anvelopele noi nu vor oferi încă o aderență completă. Acest lucru se datorează faptului că ele sunt acoperite cu lubrifiant utilizat în procesul de fabricație, care trebuie indepartat de suprafața pneului, in timp, prin utilizare. In aceasta perioada, ajusteaza în mod corespunzător stilul de condus pentru a preveni accidentele.
  • În mod similar, frânele nu vor fi pe deplin eficiente pentru primii 4-500 de kilometri, deoarece tampoanele de frână și discurile vor trebui să se adapteze unele la celelalte. De aceea, trebuie să conduci cu prudență.
  • Amortizoarele și arcurile vor avea nevoie și ele de timp pentru a deveni pe deplin eficiente. De aceea nu ar trebui să împingi noua mașină la limitele sale în timpul primilor 1600 de km.

 

Deși multe reguli de franare si rodaj al motoarelor se aplică partial și motoarelor moderne, o regulă obligatorie in trecut a dispărut pentru autoturismele noi: nu mai este necesar să se schimbe uleiul de motor după primii 2000-2500 de km. Cu toate acestea, ar trebui să tii cont de aceste practici atunci când înlocuiesti componente individuale, mai târziu.

5

Unde trebuie să păstrez certificatul de proprietate? Stocați-vă documentele în siguranță

Am memorat toate regulile esentiale de pana acum? Verificat! Accesorii achiziționate? Verifica! Tot ce rămâne este să te gândesti la locul si modul in care vei pastra documentele. Fiecare țară are un document oficial de înmatriculare a vehiculelor. În Statele Unite, de exemplu, este certificatul de titlu, de asemenea cunoscut sub numele de vehicul - echivalentul V5C din Marea Britanie. Cine deține acest document este proprietarul legal al vehiculului în cauză. Aceasta înseamnă că nu trebuie să păstrați niciodată documentul de proprietate a autovehiculului în mașina respectiva, ci să îl plasați într-o locație sigură. Ați putea folosi, de exemplu, un seif acasă sau un seif la bancă. Talonul autovehiculului trebuie păstrat în mașină sau la purtator.

Sperăm că ti-au fost de folos cele enumerate mai sus si iti dorim calatorii cat mai placute cu noua ta mașină!