Celebrul violonist Alexandru Tomescu este primul artist din zona muzicii clasice care devine ambasador official al Automobile Bavaria Group, cea mai mare reţea de dealeri BMW din Europa centrală şi de sud-est.

 

De la debutul său din 1983, artistul a susținut peste 1500 de concerte și recitaluri în 33 de țări, pe cinci continente şi este câștigător a numeroase premii naționale și internaționale la concursuri de muzică clasică. În 2007, în urma concursului organizat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, Alexandru Tomescu a câştigat, pentru 5 ani, dreptul de a cânta la vioara Stradivarius Elder-Voicu, obiect de patrimoniu naţional, categoria tezaur. Aceasta fusese anterior în posesia celebrului muzician Ion Voicu şi este considerată unul din cele mai bine conservate instrumente construite de Stradivarius. În 2013, Alexandru câştigă pentru a doua oară dreptul de a cânta la vioara Stradivarius Elder-Voicu, astfel că anul acesta s-au împlinit zece ani de când Alexandru poartă vioara Stradivarius Elder-Voicu prin toate colţurile lumii. “Ţin minte şi acum, de parcă ar fi fost ieri, cum primeam vioara Stradivarius la Ministerul Culturii şi primele concerte care au urmat, primele turnee. Nu ştiu dacă am reuşit să o aduc în faţa fiecărui cetăţean român, aşa cum mi am propus, dar încă lucrez la acest proiect. Turneele Stradivarius, care de caţiva ani au luat o dimensiune internaţională, sunt exact materializarea acestei promisiuni. Nu mi-am propus să ofer publicului şlăgare sau piese uşor de ascultat pentru că eu cred că un artist trebuie să îşi asume şi un rol de educare a gustului publicului, de promovare a unor muzici incredibil de frumoase, dar prea puţin cunoscute la noi.”

 

Dinamica şi emoţia intensă sunt elementele comune care au adus marca BMW aproape de Alexandru Tomescu şi de muzica pe care o împărtăşeste tuturor cu generozitate, indifierent de scenă.“Pasiunea pentru detaliu, dorinţa de a perfecţiona fiecare lucru până la limita sa superioară sunt doar două dintre coordonatele care m-au apropiat imediat de Automobile Bavaria. Este o bucurie şi o onoare să mă pot alătura acestei echipe axate pe performanţă. Am privilegiul de a fi primul artist din zona muzicii clasice care li se alătură şi abia aştept proiectele noastre comune viitoare.” a declarat Alexandru Tomescu.

 

Artistul a creat o revoluţie în muzica clasică româneasca dovedind că poate îmblânzi orice formă de muzică, atunci când o cânţi unor oameni care ajung pe aceeaşi lungime de undă cu tine. Totodată, Alexandru Tomescu s-a implicat în numeroase cauze umanitare sau sociale în România, cea mai recenta fiind salvarea de la dispariţie a casei din Mihăileni unde a copilărit George Enescu şi transformarea acesteia într-o şcoală pentru sprijinirea viitoarelor talente ale României.

Alexandru Tomescu este, de asemenea, ambasador al turismului românesc, începând din 2014, alături de Ilie Năstase, Ivan Patzaichin, Maia Morgenstern, Nadia Comăneci, Horia Tecău şi alte personalităţi marcante.

 

În calitate de ambasador Automobile Bavaria Group, în cadrul proiectului Friends of the Brand BMW, Alexandru Tomescu conduce noul BMW Seria 4 Gran Coupé 420d xDrive, Model M Sport, de culoare Negru Sapphire, echipat cu un motor diesel de patru clindri, cu o putere de 140 kW (190 CP), sistem de tracţiune integrală xDrive.

 

Făcând referire la experienţa cu marca BMW, artistul a declarat: “BMW Seria 4 Gran Coupe este o maşină care arată spectaculos din orice unghi ai privi-o. Sunt pur şi simplu impresionat de eleganţa şi rafinamentul fiecărui detaliu şi mai ales fascinat de sportivitatea tipică BMW. De fiecare dată când cânt la vioara Stradivarius am aceeaşi senzaţie de la volanul unei maşini cu foarte mulţi cai putere: o forţă uriaşă, care te poate propulsa în lumi la care nici nu gândeai că ai putea ajunge. Marea înţelepciune, atât în cazul unei viori, cât şi al unei maşini, este să ştii cum să gestionezi toată acea forţă.”

Alexandru Tomescu va utiliza noul BMW Seria 4 Gran Coupe mai ales în deplasările prin ţară, în oraşe îndepărtate, fiind deja “fermecat” de plăcerea de a conduce, specifică BMW. Pentru ocazii speciale, evenimente sau concerte, Alexandru Tomescu va avea la dispoziţie şi noul model BMW Seria 5.

În cei 23 de ani de activitate, Automobile Bavaria Group a reprezentat cu mândrie emblema BMW în România, fiind primul importator al mărcii după 1990, primul dealer BMW certificat M. Automobile Bavaria Group a jucat un rol important în lansarea mărcii BMW i în România cu primul service autorizat din ţară şi cu un agent certificat BMW i pentru vânzări încă de la lansarrea oficială BMW i în România. De-a lungul acestei perioade, grupul de dealeri a colaborat cu diverse personalităţi din lumea sportului, a televiziunii sau a filmului, pentru promovarea mărcilor pe care le comercializează în România. Atât Automobile Bavaria Group, cât şi BMW Group România au o lungă tradiţie de parteneriate culturale. Printre acestea se regăsesc Festivalul Internațional George Enescu, colaborarea de tradiție cu Festivalul Internațional SoNoRo, Cluj ENSEMBLE sau Opera Română.

 

 

Despre BMW Seria 4 Gran Coupé

BMW Seria 4 Gran Coupé este o prezență specială în gama coupe-urilor BMW. Modelul îmbină sportivitatea caracteristică mărcii cu eleganţa și versatilitatea conceptului de automobil in 4 uşi și un portbagaj accesibil și generos accesibil printr-o închidere tip hayon. BMW Seria 4 a debutat în 2013 prin apariţia modelului Coupé. În 2014 i s-au alăturat Seria 4 Cabriolet şi Seria 4 Gran Coupé. Cele aproximativ 400.000 de unităţi BMW Seria 4 care au fost vândute la nivel mondial până la finalul anului 2016 sunt dovada succesului acestui autoturism.

Designul emotional și dinamic este completat de tehnologia care poartă marca BMW: o suspnesie sofisticată, construcție echilibrată cu distribuție 50/50 între punți, sisteme de propulsive perfromante și eficiente și sistemul de tracțiune intelligent BMW xDrive, un concept ergonomic și modern de control – ultima generație BMW iDrive, și un pachet extins de sistem de asistență și siguranță.

 

 

Despre Automobile Bavaria Group

Automobile Bavaria Group deţine 12 dealershipuri BMW, singurul dealership MINI din Romania şi singurul service Rolls-Royce din sud-estul Europei. Este cel mai mare grup de dealeri BMW din Europa Centrală şi de Sud-Est. Asigură locuri de muncă pentru 506 angajaţi. Grupul a înregistrat în anul 2016 o cifră de afaceri de 130 millioane euro, cu 39% mai mult faţă de anul 2015. Vânzările de automobile noi marca BMW au crescut cu 33%, vânzările MINI cu 37% iar cele de automobile rulate cu 39%. Reţeaua de service Automobile Bavaria Group a înregistrat o creştere cu 13% în vânzările de manoperă şi piese. În total, 54.200 de automobile au fost întreţinute şi reparate în atelierele Automobile Bavaria Group, în cele 12 reprezentanţe din România.